Korece – Basit Cümleler

Korece ile ilgili ilk temel cümleleri öğrenmeye başladığım yerin Arirang Tv’de yayınlanan Let’s Speak Korean serileri olduğundan daha önce bahsetmiştim. Bu program 15 dakika kadar sürüyordu ve her bir bölümde üç tane basit cümle öğretiliyordu. Kore yazısını öğrendikten sonra elde kalem-kâğıt not tutarak, bu cümleleri belirli bir konu etrafında dönen ve Arirang Hasukcip’de (öğrenci pansiyonu) geçen olaylar eşliğinde öğrenmeye çalışmak oldukça eğlenceliydi. Bu tuttuğum notlarda yer alan bazı basit cümleleri burada paylaşmak istiyorum. Korece ve Türkçenin kelime dizilişleri hemen hemen aynı olduğu için kelimelerin anlamlarını tahmin etmek de oldukça kolay.

따라 오세요 (ddara oseyo)
Peşimden gelin. (Beni takip edin)

그거 좋은 생각인데요 (kıgo çohın sengkagindeyo)
Bu güzel bir fikir.

못 먹어요 (mot mogoyo)
(Bunu) yiyemem.

배불러요 (pebulloyo)
Karnım tok.

그게 사실이에요? (kıge saşirieyo)
Bu doğru mu?

약속 좀 지켜 (yaksok çom çikyo)
Sözünü tut.

혼자 할 수 있어 (honca hal su isso)
Kendim yapabilirim.

걱정하지 마 (kokconghaci ma)
Endişelenme.

믿을 수 없어 (midıl su obso)
İnanamıyorum.

배고파 (pegopa)
Karnım aç.

뭘요 (muolyo)
Ne demek, olur mu hiç, vs.

좋은 냄새가 나요 (çohın nemsega nayo)
Güzel kokuyorsun.

정말 꿈만 같아 (çongmal ggumman kata)
Gerçekten rüya gibi.

깜빡했어 (ggambbakhesso)
Unuttum.

마음대로 해 (maımdero he)
İstediğini yap.

서둘러 (sodullo)
Acele et.

네 말이 맞다 (ne mari madda)
Dediğin doğru.

뭘 도와 드릴까요? (muol dova tırilggayo)
Nasıl yardımcı olabilirim?

뭐든지 말만 하세요 (muodınci malman haseyo)
Ne istediğini söylemen yeterli.

꿈 깨 (ggum gge)
Rüyadan uyan.

이럴 리가 없는데… (irolliga omnınde)
Bu olamaz…

신발을 신은 채로 자고 있어 (sinbarıl şinın çero çago isso)
Ayakkabıların ayağında uyuyorsun.

기억이 안 나요 (kiogi an nayo)
Hatırlamıyorum.

나만 믿어 (naman mido)
Bana güven.

기분 좋다 (kibun çoda)
İyi hissediyorum. (Ruh halim iyi)

그럼 그렇지 (kırom kıroci)
Düşündüğüm gibi.

비가 올 것 같아 (biga ol kot kata)
Yağmur yağacak gibi.

농담 아니야 (nongdam aniya)
Şaka yapmıyorum.

이걸 먹느니 차라리 굶겠다 (igol monnıni çarari kumgedda)
Bunu yemektense açlıktan ölürüm.

잘 모르겠는데요 (çal morıgennındeyo)
Emin değilim. (İyi bilmiyorum)

잠깐만요 (çamgganmanyo)
Bekle biraz.

솔직히 말해 (solcikhi malhe)
Dürüstçe konuş.

입맛이 없어 (immaşi obso)
İştahım yok.

밥 생각 없어 (pap sengkak obso)
Yemek düşünemiyorum. (Canım yemek istemiyor)

기운이 없어서요 (kiuni obsosoyo)
Enerjim yok. (Keyfim yok)

입이 귀에 걸렸네 (ibi küe kollyonne)
Ağızdan kulağa gülümsüyorsun. (Ağzın kulaklarına varmış)

Yukarıdaki 뭘요 (muolyo) ifadesi daha çok konuşma diline özgü bir kullanım alanına sahip. Özellikle, birisi size teşekkür ettiğinde karşılık olarak söyleniyor. Bunu bir Koreliye karşı kullanırsanız, muhtemelen bunu biliyor olmanız onu oldukça şaşırtacaktır. Bunun nedeni, genel olarak yazı dili öğreten kitaplarda pek geçmeyen bir ifade olması sanırım. Korece öğrenmek aslında pek zor sayılmaz. Öğrenmeye ara vermiş olsanız bile bazı kelime ve kalıplar çok kolay unutulmuyor ve yeniden adapte olabilmeniz oldukça kolay olabiliyor. Bu nedenle, sadece canınızın istediği zamanlarda çalışmak bile belli bir düzeye gelebilmek için yeterli olabilir.

Bu yazı Kategorisiz içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

45 Responses to Korece – Basit Cümleler

  1. bunusevdim dedi ki:

    Yazıya bak, gözyaşlarımı tutamayacağım galiba hahhahahh.
    Şaka bir yana çok hoş olmuş yav. Ayrıca Arirang’ı bizim televizyon çekmediği için çok kıskandım, haberin olsun.

    • 희망 dedi ki:

      Tutma tutma, sen ne zaman tutuyorsun ki gözyaşlarını zaten :)
      Arirang, kablolu tv’den çıkıyor sanırım. Artık ben de izleyemiyorum, ama internetten izlenebiliyor. Ama bu bahsettiğim programın hemen tüm bölümleri youtube’da var. ‘Lets speak Korean Season 4’ diye aratırsan çıkıyor.

  2. bunusevdim dedi ki:

    Bu yazıdan sonra aslında kendime bayağı bir güldüm. Çünkü Kore’nin böyle bir programını olmadığını sanarak kızmıştım :) NHK’nın Japonca derslerini çok severek izlediğimi söylemiştim herhalde, keşke bunun Kore versiyonu olsa, nasıl ilgiyle takip ederdim diye düşünüyordum, ki hali hazırda varmış hahah
    Hemen Arirang’ın kendi web sitesine baktım, yeni videoların bir kısmını orada gördüm. Bir tanesini 10 dakikacık zaten izledim ve tam benim seviyem için uygun olduğunu düşündüm açıkçası. Çok hoşuma gittiği için youtube’dan 1. bölümünden başladım izlemeye. Eğer ileriki zamanda izlemek için indirme linki bulursam o şekilde devam etmeyi planladım, şimdilik :)
    Ya da en iyisi karışık izlemek, karar veremedim

    • 희망 dedi ki:

      Bu programın, konuların birbirinden farklı şekilde işlendiği 4 farklı sezonu var. Bence en iyileri 3. ve 4. sezonlar. Şu anda Arirang’ın sitesinde olanlar 3. sezon bölümleri, ama 4. sezon da gayet güzel bence.
      İndirme linki olan bir yer ben de bilmiyorum açıkçası, ama tüm bölümleri içerecek şekilde bulunabilir mi şüpheliyim. Bölümleri karışık izlemek de sorun değil aslında, çünkü hepsi aynı seviyede ve çoğunlukla belli bir sıra takip ederek gitmiyor.
      Ayrıca, sana yeni bir ders bulmuş olduk ama esas derslerini unuttuğumu sanma :)

  3. akustikhuzunler dedi ki:

    hey siz ikiniz ne işler çeviriyorsunuz diye atlayasım geldi muhabbete :))

    ben kendimi böyle şeyleri izlemekten özellikle geri tutmaya çalışıyorum yoksa Türkçeyi unutma moduna geçebilirim :)) bir senedir şu bitsin ondan sonra , bu da bitsin öyle diye kendimi telkin etmekten yoruldum, son kararım temmuzdan sonra yata yata Kore dünyasına derin bir dalış yapmak yönünde ;)

    • 희망 dedi ki:

      Yok, birşey olmaz Türkçe’yi unutmazsın :) Aslında başlangıç aşamasında ara ara çalışmak da yeterli olabiliyor. Yavaş yavaş ilerlemek daha iyi yani.

  4. La Fea dedi ki:

    Sözleri ezberlemek geldi içimden. Öyle aman aman Korece öğreneyim diye bir isteğim yok ama sizin gibiler yüzünden insan ister istemez çekiliyor bu çembere :)) Güzelmiş cümleler cidden. Kendi, kendi tekrarladım mimik yaparak hemdeeeeeee :D Sevdim :)

    • 희망 dedi ki:

      Bu kadar Kore işinin içinde olup da Korece öğrenmemek olmaz :) Eninde sonunda başlamak kaçınılmaz. Bunlarla başlarsan devamı da gelir.

  5. arwentry dedi ki:

    dizilerdeki halleriyle sesli okudum hepsini vurgulu vurgulu çok komik oldu :)
    çok sevimli bir dil yahu, heralde bu yüzden adamlar sevdiklerini azarlarken bile eriyoruz ekran karşısında.. ne söyleseler şirin geliyor çünkü :D öğrenmeyi çok istiyorum ama başka önceliklerim olunca buna sıra gelmiyor daha..
    başarılı bir çalışma olmuş bu ama teşekkür ederiz not ettim bunları bir kenara ;)

    • 희망 dedi ki:

      Korece öğrenmek çok eğlenceli gerçekten de. Ses yapısı kulağa çok hoş geliyor ve söylenmesi de zor değil. Özellikle Türkçe konuşanlar için bu daha kolay. Ayrıca alfabesi de çok hoş ve öğrenmesi de çok kolay, dilin yapısına da çok uygun. Hangıl’ın latin alfabesinden çok daha etkili ve estetik olduğunu düşünüyorum. Öğrenme isteği ne kadar çok olursa, öncelik sırası da o kadar yukarılara kendiliğinden çıkar zaten :)

  6. hayal dedi ki:

    cümleler çok şirin geldi biraz daha fazla olursa çok sevinirim =))

  7. ayyüce dedi ki:

    koreceyi nasıl öğrendiniz lütfen bana da söyleyin….:)

  8. havva dedi ki:

    bende istiyorum öğrenmek hemde çok izledim dizilerde bi zaman sonra aslında ne dedıklerını az çok anlar duruma geldım kelımelere alışık olunuyor bı zaman sonra ama bıde cümleleri kurup konuşa bılırsem harika olur şimdi düşünüyorumda aslında ingilizce yerıne korece öğrensek daha güzel olur :)

  9. mervee dedi ki:

    kamsammidaaa :D

  10. Cansu dedi ki:

    Cümleleri görünce aklıma Faith dizisi geldi onda da hep bu cümleler geçiyordu sanırım eski zamanda kullanılıyordu heralde birkaç tarihi filmdede böyle konuşuyorlardı.Bende korece öğreniyorum ama daha çok yolum var 1.kurdayım henüz :)

  11. kübra kore dedi ki:

    ben güney koreye gitmek istiyom ya kim hyun joongla taşmak onların dilini öğreniyom çok zevkli

  12. Mükkemmel dedi ki:

    Alohanzeo(Merhaba demek merak edenler için ama çok işimi yaradı tşekkürler

  13. Beak Ting Jo dedi ki:

    안녕하세요

  14. n dedi ki:

    느낌아니까

  15. 당신이 처음을 이해하지 입력 한 내용을 물론, 우리의 언어 나 내가 꽉 가능한 한 빨리 김현중 김범 라 호 유와 같이 아는 당신이 사랑하는 잠깐, 당신의 입 말하지 마이 사이트 탐색에 저를 조심 동굴을 신뢰 당신에게 배울 것입니다 …

  16. buse dedi ki:

    namı namı yani cok cok sugana güzzel ben korede yaşadım bu sene turkıya geldim o yüzden koreye hayran olmanız beni sevindiriyor oma sayo görüşürüz kardeşim mala sende yorum ya gu dole nu mohe yo oplamga

  17. buse dedi ki:

    ben güney koreden 2014 geldim cok güzel biyer benim gercek vatanım orası ama malesef babamın işi icin 2014 de ben buraya geldim koreye gitemnizi tavsiye ediyorum turkiyaye selamalar

    • merhaba siz koreli misiniz? ben koreye gitmek için hangi siteden korece doğru düzgün öğrenebilirim ve hangi site den korece kitap alabilirim kendi dilimden olan korece kitap istiyorum ve kore de sadece yaşamak istiyorum sadece bana yardımcı olun lütfen aile sorunmun yüzünden gidip yaşamak istiyorum kafamın rahat olmasını istiyorum sadece huzur, mutluluk, aşk vs… herşey olsun yeter

      • Meltem dedi ki:

        Merhabalar, D&R mağazalarında oldukça kullanışlı kitaplar var, örneğin ben 30 günde korece kitabını kullanıyorum. Oldukça faydalı ve ayrıca internet sitesinden de sipariş verebilirsiniz. Ayrıca eğer İngilizce’de söylenenleri anlıyorsanız; bir sürü koreli arkadaş ingilizce açıklamalı olarak korece öğretiyor. Faydasının olacağını düşünüyorum. <3

  18. koreli dedi ki:

    bende güney koreye gitmek istiyorummm

  19. Elif dedi ki:

    Alfaedekı sekıllerle okunusları aynı değil

  20. Kumsal dedi ki:

    Alfaedekı sekıllerle okunusları aynı değil

  21. esma dedi ki:

    bende yaklaşık bir aydır korece ögrenmek için ugraşıyorum ve şimdiden alfabe yi ve okunuşlarını ögrendim hwa cheon lee diye bi yazarın korece ögreniyorum 1 ve 2 kitabı var içeriği hem türkçe hem korece bana çok büyük faydası olduğunu söyleyebilirim bu arada aslında kelimelerin okunuşlarıda alfabede ki gibi sadece korece de vurgular biraz daha abartıldıgı için öle ama bazı harfler var ki başta kullanıldığında farklı sonda kullanıldığında farklı okunuyo ama caba harcanırsa aslında türkçeyle dil ailesi benzediği için türkçe bilenler için öğrenmesi kolay bi dil ama sabırla çalışılıp zaman ayırmak gerekiyo hepsi bu

  22. Hera dedi ki:

    Lütfen 3. seride gelsin!!!!!! ^^

  23. İnfinite dedi ki:

    Bişey soracağım bu okunuşları ile beraber mi?

  24. azra dedi ki:

    bunlar çok resmi, resmi, yoksa gayri resmi mi?

  25. ecem dedi ki:

    2011 leri görünce bayaa şaşırdım ben o zaman 7 yaşındaydım kore diye bir ülkeden haberim yoktu şimdi bunu yazanlar 21,22 falan olmuşlardır her neyse inşallah öğrenebiliriz

  26. DDDD dedi ki:

    Arirang TV televizyonda yayınlanıyor mu? Yayınlanıyorsa kaçıncı kanal?

  27. Asiye dedi ki:

    Korecede öğrenmeyi çok istiyorum bi gün koreye gitmekte ama önce aşçılık okumak istiyorum sonrada kendimi orada gelişitirmek

Yorum bırakın