Gri Şehir Edinburgh`nın Havai Fişekleri

Altı ay sürecek olan İskoçya ziyaretim başladı. Uçakla Edinburgh`ya doğru inerken sizi ilk karşılayan şey yeşil bir manzara oluyor tabii ki (Bu arada Edinburgh diye yazılır ama Edinbra diye okunur). İnip hostele yerleştikten sonra akşam bir şehir turu yapmak için dışarı çıktım. Sevgili İskoç arkadaşlarım benim gelmemden çok mutlu olmuş olacaklar ki tam benim dışarı çıktığım saatlerde meşhur Edinburgh kalesinin tepesinden havai fişek gösterileri düzenlediler. Epey kalabalık bir insan topluluğu da Princes Street boyunca dizildi, ben de onları kırmayıp aralarına katıldım.

20150831_220312

20150831_221225

Yani böyle olmasını isterdim tabii ki, fakat durum benim düşündüğüm gibi değilmiş. Edinburgh`da Ağustos ayında birçok festival düzenlenir ve şehrin nüfusu bu ayda ikiye katlanır. Ben de tam 31 Ağustos`ta oraya vardığım için ve o gün de festivallerin bitişine ithafen havai fişek gösterileri düzenlendiği için, bu güzel tesadüfle Edinburgh macerama başlamış oldum.

20150901_084814

Edinburgh birçok tarihi binayla dolu çok güzel sokaklara sahip bir şehir. Bu tarihi doku şehre gri bir renk veriyor. Çok büyük olmadığından önemli yerlerinin büyük çoğunluğunu yürüyerek gezmek mümkün. Ben henüz bunun için fazla fırsat bulamadım ama ilerleyen zamanlarda daha ayrıntılı olarak incelemeyi planlıyorum. Kaldığım hostelin bulunduğu Royal Mile caddesi en turistik yerler arasında. Kaleye de bir kez çıkmak gerekir tabii, fakat başlangıç olarak okula alışmam gerekiyor.

20150905_133244

Sokaklardaki insan profilleri çok degişken, İskoçya`nin başkenti olmasına rağmen çok da büyük bir şehir havası var sayılmaz. Hava durumu daha da değişken, genelde hafif serin ve ortalama bir sıcaklığa sahip ama ne zaman güneş açıp ne zaman yağmur yağacaği hiç belli olmuyor. Güneşli bir havada dışarıda dolaşırken bardaktan boşanırcasına bir yağmura tutulma olasılığınız var, o yüzden şemsiyeler daima yanınızda olmalı. Bir de İskoçya deyince herkesin aklına gelen, erkeklerin etek giymesi meselesi var. Evet, özel ve önemli günlerde tarihsel bir kıyafet olarak ekose etek giyiyorlar, ama bu onların tarihlerinin bir parçası olarak gördükleri ve gurur duyarak yaptıkları bir şey, olaya oradan bakmakla buradan bakmak farklı oluyor.

20150906_083707

Zamanla bu şehir hakkındaki düşüncelerimde ne tür değişiklikler olacak bekleyip göreceğim.

Bu yazı Kategorisiz içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

