Orta Vadinin Oyukları, Bakır Adanın Yolları

Yaz boyunca Batı Karadeniz’in altını üstüne getirdikten, gidilmemiş yer, keşfedilmemiş sahil, tozutulmamış dağ yolu bırakmadıktan sonra biraz kendime gelirim diye düşünüyordum ama sonbaharda beni bekleyen başka yerler daha varmış meğer. Ekim sonu ve Kasım başında bu kez farklı rotalara doğru yola koyuldum. Bütün bu gezilerim sırasında fark ettim ki aslında yolculuğun bizzat kendisi, gidilen yerden daha güzel bir şey. Sürekli yolda olma hali, insana farklı bir bakış açısı kazandırıyor, gündelik hayatların monotonluğuna takılıp kalmanın insanın ruhunu nasıl da soldurduğunu gösteriyor. Bu yüzden de yeni şeyler öğrenmiş ya da eski öğrendiklerimi yeniden hatırlamış olarak geri döndüm bu yolculuklarımdan.

DSC00844

İlk durağım Orta Anadolu’nun garip şekilli vadileriydi. Nevşehir ve Ürgüp civarındaki eski volkanların püskürttüğü lavlardan kalan yumuşak ve kolay oyulabilir kayalar eski Roma İmparatorluğunda ortaya çıkan yeni bir dini tarikata mensup kaçakların sığınakları olmuştu bir zamanlar. Koyun çobanı ve balık simgeselliğiyle temsil edilen ilk Hristiyanlar, Romalı yöneticilerden kaçıp kendilerine yer altı şehirleri inşa etmişlerdi.

DSC00876

Fakat insanlardan bağımsız olarak doğa da ilginç görüntüler oluşturmuştu burada. Aşk vadisinin etkileyici görüntüsü ve Uçhisar kalesinin zirvesinden görünen uçsuz bucaksız manzaralar, doğanın milyonlarca yıllık işleyişini gözler önüne seriyordu. Dönüşte Tuz Gölü üzerinde yürümek de değişik bir deneyimdi.

DSC01003

Sonrasında ise daha da güneye indim ve turuncu renkli bakır ada Kıbrıs’a uzandım. Araba kiralayıp sol şeritten akan trafiğe alıştıktan sonra gidilmedik yer bırakmamak gerekiyordu tabii. Turistlerin akın ettiği güzel bir yat limanı olan Girne yerine kıyıda kalmış bir güzellik olan Gazimağusa’da konuşlanmayı tercih ettim. Burada Kasım ayında denize girebilmenin keyfini de yaşadım. Venedik Doca’larından kalan izlerin hala capcanlı ayakta olduğu bu kentte Glapsides plajı ve kapalı Maraş bölgesi etkileyici yerler. Tabii kapalı Maraş adı üzerinde yerleşime kapalı ve içine girmek yasak. Fakat uzaktan bakmanın yanı sıra içeriye girmiş birilerinden biraz bilgi de aldım.

DSC01015

Ama Kıbrıs’ın keşfedilecek esas bölgesi tabii ki haritada adanın kuzeydoğusundaki sivri çıkıntı olarak görülen Karpaz yarımadası. Arabayla Karpaz yolunu katedip Dipkarpaz’ı geçtikten sonra burna ulaşmak ve Altınkum sahiline inip yıldızları seyretmek hayatta yaşanabilecek güzel deneyimlerden birisi olarak aklınızda bulunsun. Karpaz’ın meşhur eşeklerini göremedim ama sahilde oturup denizi seyrettiğimde dünyanın daha farklı bir yer olabileceğini hissettim. Belki gerçekten de olabilir, ya da ben yine yanılıyorumdur.

SAM_3497

Bu yazı Kategorisiz içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Orta Vadinin Oyukları, Bakır Adanın Yolları için 4 cevap

  1. 1kimsoohyun. dedi ki:

    müthiş bir yazı olmuş elinize sağlık..hem genel kültür olsun hem de böylesine güzel yerleri bize resimlerle görme imkanı verdiğiniz için teşekkür ederiz:)

  2. bunusevdim dedi ki:

    İki aydır bizimkilere hiç durmadan Kapadokya’ya gidelim diye yalvarıyorum. Şimdi bu yazıyı görünce iyice kıskandım, iyi mi.

    • 희망 dedi ki:

      Madem öyle, sana gidilecek yerlerle ilgili önerilerde bulunayım da iyice merak et. Öncelikle Avanos-Zelve, Çavuşini ve Göreme gidilecek yerler, ayrıca Ürgüp’e varmadan önce güzel bir panoramik manzara da var. Vadilerden en ünlüsü Aşk vadisi, toprak bir ara yoldan gidiliyor, bulmak zor olabilir, ayrıca balonlar da buradan kalkıyor (sabah saat 5’de). Uçhisar kalesinin tepesine çık, ayrıca Kaymaklı ve Derinkuyu yeraltı şehirlerine gir, Ihlara vadisinde yürü. Bir de tavsiye, gitmeden önce Müzekart alırsan bütün bu yerlerde çok işine yarayacak. Dönüşte de Tuz gölüne inmeyi unutma.

  3. bunusevdim dedi ki:

    Moralim iyice bozuldu, sabah saat 5 ne yahu. Asıl motivasyonum balondu :(
    Ben günübirlik bir gezi olarak düşünüyordum ama bunca yeri tek günde gezmek imkansız.
    Bir gün mutlaka gideceğim, aklıma koydum bir kere.

Bir Yanıt Bırakın

