Kırmızı Meyveler ve Değişen Renkler

En son dört yaşımda iken yediğim bir meyveydi ve dolayısıyla tadını da çok az hatırlıyordum. Uzun yıllar sonra bu tadın peşinden gidip yeniden geçmişe dönmeyi kafama koymuştum. Söylediklerine göre Ekim ayının sonlarına doğru olgunlaşıp kızarırdı bu meyveler. Nerede bulabileceğimi de gayet iyi biliyordum ve gittiğimde kıpkırmızı renklerle işte hepsi karşımdaydı. Dikenli kırmızı meyvesini ağaçtan koparıp ağzıma attım ve evet işte o tat! Çok eski anılarıma eşlik eden o tat yine damağımdaydı. Toplamaya ve yemeye doyamadım, o kadar çoklardı ki.

mamalika1

Bu meyveye biz Mamalika derdik, ama başka yerlerde başka isimleri varmış. Yabancı dillerde ise Ağaç Çileği olarak geçiyor, Latince ismi ise Arbutus unedo. Tüm Akdenize özgü, sahil havasını seven ve ormanda kendiliğinden yetişen bu ağacın meyveleri başlangıçta yeşil ve sarı iken sonbahar geldiğinde kırmızı ve turuncu renklere bürünüp olgunlaşır ve çok güzel bir görüntü oluştururlar.

mamalika2

Meyveler hafif pütürlü ve dikenlidir fakat bu yerken bir rahatsızlık oluşturmaz. İçleri ise sarı renklidir ve çok küçük olan çekirdekleri de yenilebilir. Akdenizde (ve Karadenizin güneyinde) yaşayan yerel halk tarafından bilinmesine karşın genel olarak pek yaygın bir meyve değildir. Ağaçlarda o kadar çok meyve vardı ki pek fazla toplayan yokmuş izlenimine kapıldım. Fakat bu meyveyi kuşların çok sevdiği kesin, çünkü olgunlaşmış olanların bir kısmını kuşlar kenarından yemeye başlamıştı bile.

renkler1

Sonbaharda kızaran sadece bu geç kalmış meyveler değildi elbet, ormanın pek fazla kimselere göstermediği başka kırmızı güzellikleri de vardı. Yağmur yağarken daha güzel görünen değişik renkler ve biçimler.

renkler2

Bu yazı Kategorisiz içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Kırmızı Meyveler ve Değişen Renkler için 2 cevap

  1. nuran dedi ki:

    çok güzel görünüyor.fotoğrafları da harika çekmişsiniz.o havayı bi an solumuş gibi oldum:))

  2. ozgun dedi ki:

    Selam,
    İzmir civarinda dağ çileği deniyor buna.
    Mükemmel bir kokusu olur hatta. Fotoğrafları çok beğendim, afiyet olsun :)

Bir Cevap Yazın

