Japon Böcek Dövüşleri

Manyak mısınız arkadaşım? Hadi gel de deme şimdi bunu. Neden mi böyle diyorum? Bunu söylememe sebep olan olay tam olarak şöyle gelişti; kafamda binbir türlü tilkinin dolandığı o tuhaf anlardan birinde, içimde Japon kanatlı böceklerine karşı derin bir merak hissinin filizlendiğini fark etmiş bulundum. Neden, ben biyolog muyum? yoo değilim, matematiksel fizikçiyim. Hani şu, fizikçilerin fazla matematiksel buldukları için, matematikçilerin de fazla fiziksel buldukları için pek hoşlanmadıkları insanlardan. Demek ki neymiş? Bu ikisini aynı anda bilmek sağlığa zararlıymış. Her neyse, konumuz o değil. Peki, Japon kanatlı böceklerine yönelik bu ani ilgim de neyin nesiydi? Sebebini ben de bilmiyorum, bana sormayın.

Velhasıl-ı kelâm, ben Japon kanatlı böceklerine karşı olan merakımı gidermeye çalışırken çeşitli şeylerle karşılaştım. Gerçi bahsi geçen zât-ı muhterem fazla özelliği olan bir yaratık değil zaten. 15 mm boyutlarında, çeşitli bitkilerle beslenen kendi halinde bir böcekçik. Nerden aklıma düştü hâlâ anlamış değilim, her neyse. Japonya’da pek yıkıcı etkileri yokmuş ama Amerika’da bununla doğal düşmanları kullanılarak mücadele ediliyormuş, falan fişmekan. Ama bütün bunlar arasında karşılaştığım bir şey var ki beni benden aldı. Efendim, meğer internet âlem-i âlâsında japanese bug fights diye bir sergüzeşt-i şâhânelik mevcutmuş ki benim haberim yokmuş. Haberi olan bir takım ahalinin de konu hakkında çeşitli yorumları varmış.

Yani şu Japonlar denilen tuhaf arkadaşlar, yine yapmışlar yapacaklarını. Türlü türlü acaib’ül mahlûkatı bir kavanozun içine koyup birbirleriyle dövüştürmesinler mi? Akıbetlerinden bîhaber bu zavallı yaratıklar da birbirlerini öldürmeye zorlanmasınlar mı? Başlangıçta çok tuhaf bulmuştum bu durumu, yani niye iki böceği bir kavanoza koyup dövüştürme ihtiyacı hisseder ki bir insan? Fakat sonra, birer ikişer videoları izledikçe olayın ilginç olduğunu düşünmeye başladım. Farklı türlerin birbirleriyle mücadelesini canlı canlı izlemek, sonunda birinin diğerini öldürmesi, insanın içindeki psikopat ruhu canlandırıyordu. Hatta daha ileri aşamalarda olayın eğlenceli olduğu fikri bende oluşmaya başladı. Neyse ki fazla uzun sürmedi de çabuk kendime gelmeyi başardım. Yalnız, tarantulayla akrebin mücadelesi nefes kesti, söylemeden edemeyeceğim. Siz siz olun fazla bulaşmayın bu işlere.

Bu yazı Kategorisiz içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Japon Böcek Dövüşleri

  1. Lee dedi ki:

    Dün izleyeyim dedim de ı-ıh. Bana göre değilmiş hiç :D

    Japınlar çok değişik millet :D

Bir Cevap Yazın

