Underground Rendez-vous – Yeraltı Buluşması

Bu Kore filmine tesadüfen rastladım ve afişi nedeniyle ilgimi çekti. Bir komedi filmi olması nedeniyle de hemen izlemek istedim. Ayrıca ‘Welcome to Dongmakgol’ filmine benzediği söyleniyordu ki gerçekten de olayların geçtiği yerler ve ana örgü itibarıyla öyle olduğu söylenebilir. O filmi sevenler bu filmi de beğeneceklerdir. Yine saf köylüler ve kuzey-güney meseleleri odakta ve oldukça komik sahneler mevcut. Orijinal ismi ‘만남의 광장 – Mannamui Gwangjang (Meeting Square)’ olan bu filme ait bir tanıtım yazısını benden önce birileri yazmış olmalıydı fakat hiç rastlamamıştım.

Buraya kadar herşey güzel değil mi? Ama bir sorun var; bu filmin altyazısı yok. Olduğu iddia ediliyor ama yok. Türkçe’yi geçtim, İngilizce altyazısı da yok. Filmi indirebileceğiniz ya da sadece altyazıları indirebileceğiniz yerlerde bu filme ait olduğu söylenen bir altyazı dosyası mevcut, fakat bu dosya ‘Untold Scandal’ isminde başka bir filme ait. Ben hiçbir yerde gerçek altyazı dosyasını bulamadım, bulabilen varsa paylaşabilirse sevinirim (yalnız, ‘fake’ altyazı dosyasına aldanmayın).

Peki bu durum benim bu filmi izlememi engelledi mi? Tabii ki hayır. Direk Korece olarak izledim, konuşmaların büyük çoğunluğunu anlamasam da arada yakalanan bazı kelimeler ve olayların akışı filmi anlamayı kolaylaştırıyor. Dolayısıyla, bu haliyle bile izlerken büyük keyif aldım, altyazı olmadan bile izlemeye değebilecek bir film.

Filmdeki olaylardan da biraz bahsetmek gerek, çünkü altyazı olmadığında ekranda olup bitenleri yakalayabilmek için bazı şeyleri önceden bilmek gerekebilir. Fakat, burada söyleyeceklerim filmin başıyla ilgili (ilk on dakika), yani olayı kavrayabilmek için gerekli olan kısımlar, sonrasıyla ilgili bir şey söylemeyeceğim. Öncelikle kuzey-güney sınırında ikiye bölünmüş bir köy var (komik bir şekilde nasıl ikiye bölündüğü de filmin hemen başında gösteriliyor). Öğretmen olmak isteyen bir adam ve bir de öğretmen var, film boyunca bu ikisinin başından geçenleri görüyoruz, ama ikisi birbiriyle hiç karşılaşmıyor. Öğretmen olmak isteyen adamımız biraz tuhaf birisi, öğretmenlik sınavlarına girmek için Seul’e geliyor ama gelir gelmez başından pek de istemediği bir olay geçiyor. Sonra, polis merkezindeki bir yanlış anlama olayın gidişatını değiştiriyor. Adamımız ‘Samcheong Gyoyukdae’ ye gönderilecek tutukluları görüyor ve gizlice onların arasına katılıyor. Aslında bu oldukça komik bir durum, çünkü bahsedilen yer esasında siyasi suçluları cezalandırmak için oluşturulmuş acımasız bir askeri kamp. Fakat genç öğretmen adayı bunu ‘Samcheong Gyuyukdae’ olarak anlıyor, yani ‘Samcheong Eğitim Üniversitesi’. Gittiği yer onu oldukça şaşırtsa da tesadüf eseri bir köye öğretmen olmayı başarıyor! O köye giden gerçek öğretmenin ise başına başka şeyler geliyor. Bundan sonrası da zaten altyazıya gerek kalmadan anlaşılabiliyor. Ama şu kadarını söyleyeyim, filmin ismi bölünmüş köylülerin gizlice görüştüğü yerden geliyor.

Filmde konuşulanları anlamazken bile gülebilmek ilginç bir duygu, altyazıyı bulsanız bile bir kez orijinal haliyle izleyin derim, değişik bir deneyim.

Bu yazı Kategorisiz içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Underground Rendez-vous – Yeraltı Buluşması için 3 cevap

  1. kimbapsushi dedi ki:

    Posteri gördüğüm anda aklıma Welcome to Dongmakgol geldi, sen de demişsin. Başucu filmlerinden biri olduğuna göre bunu da severim diye sevinmiştim ki bir sonraki paragrafta yıkıldım. İngilizc altyazısı da yoksa şimdilik hevesim kursağımda kaldı. Spoilerfobik biri olduğumdan yazının kalanını okumadım ama filmin adını bir köşeye not ettim:)

    • 희망 dedi ki:

      Gerçekten de güzel film ama maalesef altyazısı yok, pek çıkacak gibi de görünmüyor, çünkü film çok yeni tarihli değil. Ayrıca yazıda konu olarak sadece ilk 10 dakikadan bahsettim, gerisi için spoiler yok merak etme.

  2. Yasmin Koca dedi ki:

    merhaba :) paylaşımlarınızı çok begenmedim hepsinin tek tek okudum okurken gözlerim doldu , heyecanlandım ve size cok özendim.. size bazı sorular sormam gerekiyor acaba yardımcı olabilirmisiniz ? buna çokk ihtiyacım var şimdiden teşekkürler :)

Bir Cevap Yazın

