Dizilerden Hatırlanmayan Replikler (Mim)

Bloglarda bu mimle ilgili yazıları gördüğümde, neyse ki bu mim işlerinin içerisinde değilim, böyle bir şeyi cevaplamak istemezdim diye düşünmüştüm. Fakat, sevgili bunusevdim beni mimleyerek derin endişelere kapılmama neden oldu. Aslında bunun nedeni herhangi bir mim yazısının her zaman daha iyi yazılabilme potansiyelinin var olduğunu düşünmem (bu her yazı için geçerli olabilir tabi, ama mim durumlarında bu olasılığın daha fazla olduğunu düşünüyorum). Bu yüzden, yazdığım yazının içime sinmeme olasılığı çok yüksekti ve sonuçta da böyle olduğunu söyleyebilirim. Yine de mim cevaplamak tahmin ettiğim kadar endişe verici bir şey değilmiş, çok şikâyetçi olduğumu söyleyemem.

Mimin konusunun ‘dizilerden en sevilen replikler’ ya da ‘dizilerden unutulmayan replikler’ gibi şeyler olması gerekiyordu. Ama yazının başlığında bir hata yok, ben daha çok bazı hatırlanmayan replikler üzerinde durmak istedim. Burada kastettiğim şey, başrollerde yer alan karakterler tarafından değil de yan rollerdekiler tarafından söylenmiş sözlerin listelenmesi. Fakat bunların da en iyilerini ya da en beğendiklerimi seçtiğimi söylemiyorum. Sadece dizilerde bu konuda bir inceleme yaparken rastgele karşılaştığım ve bana ilginç gelen bazı replikleri aşağıda sıraladım. Öncelikle yan karakterleri tercih ettim ama iki tane de istisna olarak başroller tarafından söylenmiş replik var.

Tabi yan karakterler öncelikli olarak göz önüne alınınca daha çok hayal kırıklıkları belirten replikler ortaya çıktı. Yani bunları özellikle seçmedim. Ama senaryolardaki durum genel olarak böyle olduğu için dikkatimi çekenlerin çoğunluğu da bu şekilde oldu. Bir de repliklerin listesi dizileri izleme sırama göre oluşturuldu, yani beğeni sırasına göre değil.

Dae Jang Geum

Kore yapımı tarihi dizilerin bölüm sayıları genellikle fazla olduğundan bazı durumlarda senaryonun ilerlemesi yavaş olabiliyor ve bu da izlemeyi zorlaştırabiliyor, ama hikâyenin daha derinliğine işlenmesi ve çoğu zaman gerçek tarihten esinlenilmesi nedeniyle tarihi dizileri de izlemeyi seviyorum. İlk izlediğim dizi olan Dae Jang Geum’da yan karakterlerin söylediği bir repliği araştırmak zor olacağından bu diziden aklımda kalan ve başrol tarafından söylenen bir repliği alıyorum. Hemşire Jang Geum, bir karantina bölgesinde (arkadaşlarının ihaneti sonucu) kısılı kaldıktan sonra onu bulup yanına gelen ve ‘(bu bölgeden) dışarı çıkmalısınız’ diyen Jungho Min’e şöyle karşılık vermişti;

‘Dışarı gidemem. Burada bırakılan insanlarla aynı durumdayım. İnsanlar tarafından terk edildim. Arkadaşlarım tarafından terk edildim. Kimseyi incitecek bir şey yapmadım. Sadece kendi yolumda yürüdüm ve bu noktaya geldim. Tekrar ve tekrar dayandım. Tekrar ve tekrar azimle devam ettim. Fakat şimdi ne dayanabiliyorum, ne de azmedebiliyorum. İnsanlar tarafından, iş arkadaşlarım tarafından terk edilmiş olduğum gerçeğine tahammül edemiyorum. Ortadan kaybolmuşum gibi, hiç kimseymişim gibi hissediyorum. Ben ne yaptım? Ben yanlış olan ne yaptım?’

A Love To Kill

Bu dizi belki de izlediğim diziler arasında en karanlık senaryoya sahip olanıydı. Genel olarak başrol karakterlerinin dramları öne çıkmış olmasına rağmen yan rollere ait bir repliği yakalayabildim. Han Da Jeong, Bokgu’yu Eunseok’a karşı kazandığını düşünüp ardından aslında bunun bir yanılsama olduğunu anladığında bunu kabul etmek ve kendisine itiraf etmek istememişti (ama çoktan kaybettiğini kendisi de biliyordu) ve gözyaşları içerisinde Bokgu’nun bacağına sarılıp şöyle demişti;

‘Gelecekte, bacağından yakalayıp gitmeni engellemek için daha da çok çalışacağım. Her yolu ve yöntemi deneyeceğim, seni yakalayıp gitmeni engellemek için. Öyle minnettar kalacaksın ki gözyaşların dökülecek. Öyle müteşekkir olacaksın ki geri nasıl ödeyeceğini bilemeyeceksin.’

Sungkyunkwan Scandal

Tarihi dizilerle soft dramaların ilginç bir karışımı olarak oldukça beğendiğim bir diziydi. Malum dörtlünün tamamı başrol olarak kabul edilebileceği için yan rollerdekilere ait bir replik bulmak kolay değildi ama burda da bir tane yakaladım. Cho Sun, Kim Yoon-shik’in kendisiyle değil de Lee Seon-joon’la daha çok ilgilendiğini farkettiğinde masadan kalkmış ve giderken Kim Yoon-shik’e şunları söylemişti;

‘Kimse ne hissedeceğine kendisi karar veremez. Bundan ötürü kimse suçlanamaz. Sevgime karşılık vermediğiniz için sizi suçlayacak kadar toy değilim. Bu yüzden fazla endişelenmeyin. Ben sizin için daha çok endişeleniyorum. Sahip olamayacağınız bir kişinin özlemini çekerek inciniyor ve başkasını incitiyorsunuz. Dahası, bu kişiyi unutamadığınız için hergün cehennemi yaşıyorsunuz. Çünkü ilk aşk böyledir.’

My Girlfriend Is A Gumiho

Bu heralde herkesin çok sevdiği bir diziydi. Gumiho’nun saflığı ve bundan kaynaklanan cesareti alışılmışın biraz dışında bir başrol karakteri ortaya çıkartmıştı. Bu dizide de bir istisna yapıp Gumiho’nun söylediği bir repliği alacağım. Gumiho, Dae Woong’dan ayrılmak zorunda kaldığında, ondan koşarak uzaklaşırken kendi kendine şunları düşünmüştü;

‘Seni o kadar çok seviyorum ki.
Seni sevmeme engel olamıyorum.
Seni sevmiyormuş gibi de davranamıyorum.
Seni ne kadar sevdiğimi görmene izin veremem.
Tek yapabileceğim seni rahatsız etmemek ve beni sevmeni istememek.
Yavaş yavaş yanından ayrılmak istiyorsam koşmalıyım.’

Bu dizideki esas yan karakterler ise daha çok komedi unsuru olarak kullanılan Hala ve Yönetmen’di. Bunların arasında geçen bir replik şu şekildeydi;

Hala : ‘Film stüdyosuna gelince kendimi bir yıldız gibi hissettim. Çok heyecanlandım.’
Yönetmen : ‘Başrolünü senin oynadığın filmin çekimleri, kalbimin içinde başladı bile.
Gözlerime iyice bak. Görebiliyor musun?’

Hotaru No Hikari

Bu Japon dizisi bazı yönlerden gerçeküstü karakter özellikleri göstermesine rağmen, çeşitli durumlarda gerçekçi tespitlerde bulunabilmesi açısından ilginç bir özellik taşıyordu. Yan karakterlerin yaptığı bu tespitlerden iki tane örnek seçtim. Kaname, Yuuka’nın peşinde o kadar koştuktan sonra şu sonuca varmıştı;

‘Artık seni görmeyeceğim. Benim görevim bitti. Aşk çaba harcayarak başarabileceğin bir şey değil. Sorun değil, herşey için teşekkürler.’

Müdürle dert ortağı Futatsugi, Hotaru hakkında konuşurlarken, Futatsugi bir tespitte bulunuyordu;

Müdür : ‘Onun bütün yaşadıklarını gördüm. Aşık olduğundan beri her yaşadığına şahit oldum. Duyguları çok yoğundu.’
Futatsugi : ‘Sadece aşka aşık olmuyor mu o?’

Yan rollere ilişkin bunlardan çok daha güzel replikler vardır mutlaka, ama benim rastladıklarım bunlar oldu. Bu blogdaki yazıları kimlerin okuduğu konusunda kesin bir bilgim olmadığı için herhangi birine mim göndermeyeceğim, ama okuyup da bu mimi yapmamış olup da yapmak isteyen olursa üzerine alınabilir tabii.

Ayrıca, bu yazının sorumlusu olan 눈물씨, bak dosyayı masaya bırakıyorum haberin olsun :)

Bu yazı Kategorisiz içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Dizilerden Hatırlanmayan Replikler (Mim) için 13 cevap

  1. bunusevdim dedi ki:

    목요일씨, bu yazı çoook güzel olmuş, bak hiç mızmızlandığına değdi mi, sorarım sana..
    Ah zavallı Jang Geum, o ne sahneydi ya, insan düşününce bile fena oluyor.
    Bu arada Futatsugi’nin o “aşka aşık olma” tespiti vaktinde benim de çok hoşuma gitmişti. O zamana kadar ah kız ne tatlı, bak aşık da oldu keh keh modundayken hüzünlere gark olmuştum. Neyse ki sonradan da buchou ile ilişkileri değişmedi de, korktuğum başıma gelmemiş oldu böylece :)
    Ayrıca yazıyı mimleyebileceğin bir sürü kişi vardı, yine kolayına kaçmışsın seni gidi seni.
    Okunmak zamanla olan birşey zaten, kaldı ki seni okumayan kendi kaybeder, ben öyle düşünüyorum :) Ben benim blogu açtığım ilk 4-5 ay sadece kendime yazdım :) Hiç diğer bloglarla bir alakam, yorum alışverişim falan yoktu, ama öyle de ayrı bir keyfi vardı, gizli okurlara bakardım, ip’lerini takip ederdim yine okumuş mu diye. Öyle işte, onlar da güzel günlerdi. Ama hiçbir zaman senin gibi çekingenlik yapıp mimi ortaya atmadım, hahahha. Bak yine tutamadım kendimi ya, bu sefer bari seninle iyi geçinseydim :)

    • 희망 dedi ki:

      Vay canına, kulaklarım doğru mu duyuyor? 눈물씨’den iltifatlar, ah bugünleri de mi görecektik? :)
      Şaka şaka, güzel sözlerin için teşekkür ediyorum (sondaki geçinememe kısmına birazdan gelicem ama bekle).
      Mızmızlandığıma değmedi ama insan ilk duyunca endişeleniyor, nasıl yapacağım şimdi ben bunu diye. Ama uğraşınca oluyor, haklıymışsın :)
      Mimleyebileceğim kişiler konusunda da gerçekten boşa birşeyler söylemek istemedim, çünkü bilmiyorum kimler okuyor ya da okumuyor, ama böylesi daha kolay geldi tamam yine haklısın :)
      Çekingenlik yapıp mimi ortaya atmak? Hadi neyse bişey demiyorum, bugün seni kızdırmayacağım :)

  2. bunusevdim dedi ki:

    Yok canım, onu lafın gelişi söyledim zaten (bu aralar da her şeyi lafın gelişi söyler oldum hahaah) , yoksa daha ne kadar geçineceğiz zaten, bundan iyisi Şam’da kayısı ;)
    Seni okuyanlardan en garanti olanlar sana şimdiye kadar yorum bırakmış kişilerdir. Şimdi bana onu kesin bilemeyiz gibi objektif tutum sergileme :)
    Ama böylesi de iyi olmuş (ben de seni kızdırmayayım bari)

    • 희망 dedi ki:

      İyi, ben de lafın gelişi söylemiş olayım o zaman :) Geçinmemizden ben de memnunum yoksa.
      Bu mimi zaten birçok kişi yaptı, yapmayanlar da üzerine alınsın o zaman, daha ne diyeyim yani (uğraştırma beni 눈물씨 :) ).

  3. kimbapsushi dedi ki:

    mime bambaşka bir açıdan bakmış, yine yapacağını yapmışsın^^
    iyi olmuş bu yan karakter olayı, seçtiğin replikler de keza, pek beğendim.
    dae jang geum dışındakileri izlemiştim ve normalde aklıma gelmeyecek replikleri hatırlamış oldum. hotaru replikleri özellikle favorim eheheh yönetmenle hala da şahaneydi ya, hele kendi çaplarında yaşadıkları film tadında ilişkileri^^ tam buna uyan bir replik seçmişsin.

    • 희망 dedi ki:

      Herkes başrollerdekileri yazınca ben de kimsenin aklına gelmeyen şeyleri yazayım dedim :)
      Aslında tekrar baktıkça bu yan karakterlere ait pek çok güzel replik çıkıyor, ama izlerken genelde başrollere odaklanıldığından bunlar çabuk unutuluyor.
      Hotaru’daki gerçekçi tespitler güzeldi gerçekten. Yönetmenle haladan da kendi başına bir dizi çıkardı :)

  4. La Fea dedi ki:

    Yeni blogcu arkadaşım :) Bloglara ne kadar çok yorum bırakırsan o kadar okunur ve tanınırsın :D Sadece De Jang Geum ve Gumihoyu izledim dizilerden. Ben Hala ve yönetmeni sevmeyen ender kişilerdenim galiba sanırsam :D

    • 희망 dedi ki:

      Bu konuda haklısın. Ama çok okunmayı isteyip istemediğim konusunda da kararsızım, bu bazen kısıtlayıcı da olabilir çünkü :)
      Hala ve yönetmen zaten daha çok komedi unsuru olarak kullanılmışlardı, çok gerçekçi değillerdi yani, bu yüzden sevmemiş olabilirsin :)

  5. mavi dedi ki:

    Gumihodan alıntıladığın yer ne kadar güzel ve özel öyle.
    Yönetmen ve haladan haz etmesem de bu kısım hoş imiş ^^’
    Scandal da ise öyle bir sahne hatırlamıyorum. Gözden ve kulaktan kaçmış sanırım. Sağol paylaştığın ve hatırlattığın için =)

    • 희망 dedi ki:

      Aslında yan karakterlerden alıntı yapıyordum ama Gumiho’da tesadüfen o repliği görünce bir istisnayı hak ediyor diye düşündüm :)
      SKKS’da ise bütün dikkatler başroldeki dörtlünün üzerinde olduğu için heralde, bu yan karakterler fazla hatırlanmıyor. Ama zaten bu yazıda hatırlanmayan replikleri seçmek istemiştim :)

  6. denizkizi dedi ki:

    Gumiho’daki o sözleri hatırladım ben de şimdi… Normalde dizi ya da film içinde geçen sözleri pek hatırlayamam, hatırlamamı sağlayan böylesine yazıları çok seviyorum. Bir de yönetmenin kahve makinen olurum gibi bir sözü de vardı, yazın onu da bana hatırlattı…

  7. arwentry dedi ki:

    bu mim bana da gelmişti hala yazamadım vakitsizlikten duruyor öyle :(
    seninki hoş olmuş ama farklı bir açıdan bakman yani..
    dae jang geum dizisini izlemedim ama ordan paylaştığın replik ihanete yaşadığım şu zamanlarda yüreğime dokundu o yüzden en çok onu beğendim
    “Dışarı gidemem. Burada bırakılan insanlarla aynı durumdayım. İnsanlar tarafından terk edildim. Arkadaşlarım tarafından terk edildim. Kimseyi incitecek bir şey yapmadım. Sadece kendi yolumda yürüdüm ve bu noktaya geldim. Tekrar ve tekrar dayandım. Tekrar ve tekrar azimle devam ettim. Fakat şimdi ne dayanabiliyorum, ne de azmedebiliyorum. İnsanlar tarafından, iş arkadaşlarım tarafından terk edilmiş olduğum gerçeğine tahammül edemiyorum. Ortadan kaybolmuşum gibi, hiç kimseymişim gibi hissediyorum. Ben ne yaptım? Ben yanlış olan ne yaptım?’”
    hakikaten çk güzelmş bu.. Sungkyunkwan Scandal’daki o replik benim de beğendiklerimden.. aslında hepsi oldukça güzel..

Bir Yanıt Bırakın

