Gelato Mela Verde*

Sevmiyorum dünyayı. Hayır, aslında Dünya’yı seviyorum, ama üzerinde yaşayan insanların kendi aralarında oluşturdukları dünyalarını sevmiyorum. Bayat, sıkıcı ve gereksiz. Neden aralarında olmak zorundayım ki? Bunu ben tercih etmemiştim. Neden iletişim kurmak zorundayım? Bu beni mutlu etmiyor. Kimseyle konuşmadan aylar geçirebilirim, bu beni rahatsız etmez. Ama ne kadar çok kişiyle iletişim kurarsam o kadar çok sosyal bağlantı ağı hesaplamak zorundayım, bu eskiden kalan bir miras. Aslında bu da beni rahatsız etmez. Fakat sorun şu ki bu bağlantı ağları çoğu zaman gerçekle uyuşmaz. Her şeyi kesin bir şekilde bilebileceğimiz yanılgısına sahiptir beynimiz. Oysa evrenin istatistiksel süreçlerini bizim zavallı beyinlerimizin algılaması imkânsızdır. Sonuçların beklentilerimizle uyuşmadığını gördüğümüzde de mutsuz oluruz. Başka ne olmasını bekliyorduk ki?

marvin the robot

Seviyorum dünyayı. Dışarıdan seyretmek eğlencelidir. İnsanların kendilerini aşırı ciddiye almaları, çok önemli olduklarını düşünmeleri beni güldürmüştür hep. Basit dürtüleriyle hareket eden bu kadar çok insanın olması beni hayrete düşürmüyor ama. Çünkü öyle olmak zorundaydı. Gerçek sürpriz bunu yapmıyor olanların var olabilmiş olması. Onların varlığından haberdar olmak beni her zaman heyecanlandırmıştır. Gerçi çoğu zaman basit bir sosyal ağ hesabı hatasına indirgenseler de bir yerlerde böyleleri var olmalı değil mi?

영군(yonggun) the cyborg

Sevip sevmemek konusunda kararsızım dünyayı. Aslında kesin yargılara varmak anlamsız olur. Çünkü zaman, insanların davranışları üzerinde farklı etkiler yapar. Bir gün sıradan, diğer gün çok anlamlı, çünkü kontrol bizde değil. Ah zavallı beynimiz, sen ne bildiğini zannediyorsun ki?

otostopçunun galaksi rehberi, madde bilmemkaç;
dünya : çoğunlukla zararsız…

Şimdi gelelim esas meseleye. Bazı Japon arkadaşlar, skydiving yapmanın yeni bir yolunu keşfetmişler. Güzel bir yöntem, bi ara denemek lazım. Aşağıdaki videoda görebilirsiniz. Bunun konuyla ne alakası var demeyin, ona kalırsa başlığın da hiçbir alakası yok gibi görünüyor. Ama, ben ‘yeşil elma’lı dondurma yediğim sırada skydiving yaparken bütün bu düşünceler aklıma geldi demeyeceğim tabi de alakası var işte arkadaşım ısrar etme.

* ‘yeşil elma’lı dondurma (italyanca)

Bu yazı Kategorisiz içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Gelato Mela Verde* için 4 cevap

  1. bunusevdim dedi ki:

    Ne o pilavdan bıktın da pile mi geçesin geldi :)
    Uzun zamandır, ısrarla ve sabırla bekliyorum. Ama bir nedeni olmalı. Çok merak ettim ve sormadan edemeyeceğim: Niye her hafta sadece bir yazı yazıyorsun. Mesela iki tane yazsan, ya da iki haftada bir tane yazsan blog patlar mı, hahaha. Hayır, yoksa tesadüf mü? (Gerçi o ihtimali azaltmak için bekledim ama)
    Bu ara bayağı eureka halleri içerisindesin yav, geçen yine buldum diye seviniyordun :)

    • 희망 dedi ki:

      E bi kez pili de denemek lazım, nasıl oluyormuş bir bakalım :)
      Neden haftada bir yazıyorum? hmmm, güzel bir soru. Çünkü düzenli periyotlarla iş yapmayı severim. Böylece diğer işlerle birlikle uyum içinde sürdürebiliyorum. Aslında bu yazıyı daha önceden yazmıştım ama bilerek bugünü bekledim yayınlamak için.
      Böyle yapmasam blog patlar mı? Yok patlamaz, sanmam :) Aslında şu anda bir hafta içerisinde yazabileceğim 6-7 tane yazı var. Fakat bence böylesi daha iyi, nedenini bilmiyorum içimden öyle geliyor. Bir de zorunlu olmadıkça uzun ara vermek istemiyorum (iki hafta gibi) ve düzenli yazınca takip edilmesi daha kolay olur diye düşünüyorum.
      Ah o eureka hallerini hiç sorma :) Geçen bulduğum daha fantastikti, bugünkü daha bir acayip, ne olacak benim halim bilmiyorum :) Bir de bulmadan önceki şu sıkıntı veren süreç olmasa.

  2. INTJ dedi ki:

    Hiç myers briggs kişilik testini yaptınız mı? Farklı diller öğrenme, araştırmayı sevme ve insanları garipseme nufüsun %2 lik kısmını oluşturan INTJ özellikleri. Benim kişiliğim bu ve benimle aynı düşünen biri ile ilk kez karşılaşıyorum. Çok merak ettım şimdi acaba siz de INTJ olabilirmisiniz?

    • 희망 dedi ki:

      Hahhaha, böyle bir yorum hiç beklemiyordum doğrusu :) INTJ’yi daha önce duymamıştım ama şimdi biraz baktım da uyumlu özelliklerim olabilir belki, ancak bu tür psikolojik kategorizasyonlar yapmaya pek sıcak bakmadığımı söylemeliyim.

Bir Yanıt Bırakın

